lördag 21 februari 2009

Det ska löna sig med kalas…

Efter fem avdelningar trodde jag att det var klart.
Nu skulle miljonerna fördelas.
Men ack, ack, ack…
Hade tvåan i sjätte avdelningen, nr 1 Tjacke Gold varit först i mål.
Ja, då hade vi fått över en miljon att dela på.
Nu fick vi nöja oss med ett antal sexor och ganska många femmor.
In på mitt internetkonto kom plötsligt 113.706 kr.
Vi har ännu inte rett ut hur många som det ska fördelas på men i stora drag blir det drygt 650 kr per näsa.
Alltid något, som fan sa när han såg Åmål.

Skicka bankkontonummer så kommer degen i veckan.

Skicka till:

peter.jansson@dagens-spel.se

Fortsättning följer…

2 kommentarer:

  1. Skickligt. En mästares hand har dragit strecken.
    Så här borde alla fester vara. Kom och en vecka senare väntar en check på en.

    J-E

    SvaraRadera
  2. Post110kalastrauma,
    Och nu då? En vecka har gått sedan årets stora begivenhet (och då har bara 15 pct passerat), och det känns tomt. Letandet efter den perfekta presenten, klänningen, skorna, smycken...är över. Arbetsgivaren borde vara glad då mitt fokus åter kan vara på det som betalar min hyra.
    Som totalt travokunnig försökte jag igår förstå om det blivit storvinst men trodde inte det då det var fler än två C-hästar, desto nyfiknare blev jag då Lotta lämnat meddelande att jag skulle kolla bloggen. Helt fantastiskt att få förmånen att få betalt för att gå på kalas, det passar en småländska! Det gör jag gärna igen. Måste vi vänta i fem år till nästa gång?
    Tack kära Lotta och Peter för ett kul kalas med god mat och drag på dansgolvet.

    SvaraRadera