lördag 7 februari 2009

Ropen skalla

I natt har jag haft märkliga drömmar:
Gång på gång har jag hört det utspelas:
”Ropen skalla – Janssons kärleksliv åt alla”.
Väckte Lotta och redogjorde för mina drömmar.
Hon blev inte glad…
Sen sa hon nåt som inte direkt kan återges, inte ens i en blogg.
Jag började förstå att jag passerat gränsen.
Åtminstone Lottas.

Inte för att jag känner till Blondinbellas kärleksliv.
Men jag tror vårt är bättre.
Så här ligger det till:

Plats för fantasi.
Gött!
Plats för mer fantasi.
Göttigottgott!

Vad säger ni?
Ganska mysigt – eller hur?

Nog om detta.

Argus och jag har haft ett långt samtal på förmiddagen.
Inköpslistan är klar.
Jag säger bara en sak:
Banta – det kan ni göra nån annan gång, hälsar Argus.
På tisdag drar vi igång matlagningen.

Förresten – en sista (näst sista ) sak:

- Hur går med sångträningen?

I sann bloggaranda meddelas vad som sker just nu.
Klockan är 18.35.
Vi är på väg in till grannarna Fond/Müller på en bit ost.
Det är risk för att vi bryter den vita perioden.
- Snälla, bara litet grann.
- Det är ju så gott. Ost och vin.

Fortsättning följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar