fredag 13 februari 2009

Lugnet före stormen

Lugn Öhman, Gunsan, vår gamla Metropol-partner är också välkommen.
Alla andra gamla karaokekamrater kommer ju.
Men berätta inte för Lotta att jag känner henne.

Dansskor förresten, min gode Öhman..
Du kan lugnt ta på dig dom gamla dykardojorna.
Då står du stadigt.
För här kommer det att rockas loss.
Det blir inte så mycket tango eller foxtrot.

Nu har klockat just passerat tio på fredagskvällen.
Vår eminente kock har lagt sista handen på anrättningarna.
I morgon skall allt läggas upp och garneras.
Det ska inte bara smaka bra, säger unge Argus.
- Det måste se vackert ut också.
Ni kommer bl a att få se vackra gulbetor.
Specialbeställda på Coop.
Det var på väg att bli årets största bom.
Vi hade beställt 180 gulbetor.
I förväg.
Döm om min förvåning när jag visades in i grönsaksförrådet.
En jättepall med minst 30 stora lådor gulbetor.
Det var inte mat åt 180 människor.
Det hade gått att fodra 1800 hungriga hästar.
Viss förhandling följde och jag smet iväg med 90 jättestora gulbetor.
Bakom mig stod 90 procent av sändningen kvar.
Det blev en retur som hette duga.

I natt ska Lotta och jag träna in sångtexterna.
Man vill ju gärna vara med och ge järnet i morgon.
Bloggen då, undrar några?
- Ja, den lever vidare.
Åtminstone under nästa vecka.
Och det kan komma bildbevis också.
Glöm inte kamerorna.

Vi ses 19.30.

Förlåt svordomen men, fan, vad det här ska bli skoj.

Ranhammarsvägen 15 va adressen.

Fortsättning följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar