torsdag 5 februari 2009

Spriten har landat

Nu börjar det bli spännande.
Igår eftermiddag anlände den spanska lastpallen till Spånga.
Jag väntar med spänning – snart kommer aviseringen:
- Det går bra att hämta pallen.
Tänk om tullen också har fått samma meddelande.
I klartext:
- Det går bra att hämta Janssons deg.

Jag återkommer i ärendet.

Hur går det med sångtexterna?
Själv går jag och nynnar hela dagarna.
Cindy tittar konstigt på mig.
Hon har en makalös hörsel.
Förhoppningsvis är det inte samma sak som ”gehör”.
Då skulle hon säkert säga upp bekantskapen.

Jag har just varit i kontakt med Limhamns svar på Östen Warnebring.
Har har tagit på sig ansvaret att vara körledare. Han kommer att assisteras av den skönsjungande ”Näktergalen från Anderstorp”, fru Falk.

Nu kan det också avslöjas vad bandet heter – Stone Cold Crazy – ni kan lyssna på dom via:

www.stonecc.se

Känner någon för att uppträda live på scenen så är det OK för killarna i bandet. Träna på där hemma och gör sedan upp med ovan nämnde körledare som kontaktar bandet.
Nån som känner för att vara leadsinger i nån av följande låtar:
Michelangelo
Ring Ring
Johnny B Good
Proud Mary
Mustang Sally

Som gammal redigerare börjar jag inse att den här bloggen är på väg att bli alldels för lång.
Vi tar en kort paus.

Fortsättning följer…

1 kommentar:

  1. På tal om sång och musik. Satt med några kompisar förra lördagen och beklagade mig att ingen nappat på mitt förslag i en kommentar på denna blogg om att kompa när jag drog en känd låt med Pugh Rogefeldt, och att det kunde bli svårt med blixtlåset i ryggen.
    De såg helt oförstående ut!!! Vadå, vad menar du???
    Ingen förstod att jag tänkte på när Pugh spelar på gylfen till låten På festplatsen från det legandariska livealbumet Ett Steg till, 1975. Men hallå...(som ungdomarna säger, eller hur Peter?) är det ingen som var proggare eller åtminstone lyssnade på något annat än ABBA eller Flammingokvintetten?
    Jag har letat på Youtube men det finns inget klipp av just denna låt, annars skulle ni fått länken.
    Maggans kommentar var: Caroline, nu tänkte du för fort igen.

    Var det verkligen ingen av er festinbjudna som förstod vad jag menade?
    Nu börjar antagligen den här kommentaren bli för lång...

    SvaraRadera