måndag 26 januari 2009

Det börjar falla på plats

Det här med musik var svårt.
Först brakade förhandlingarna med niomannabandet samman.
Sen var vi nästan i hamn med Smålands bästa rockgäng
- men det blidde liksom för dyrt.
- Dessutom skulle dom ha betalt i nåt som kallas Gnosjö-dollar.
- Räcker det inte med att vi försöker smuggla sprit.
- Ska man behöva ge sig in i trassliga valutaväxlingar också.

Men vi tar det i ordning.
I går träffade vi unge herr Argus. Han blir vår klippa när det gäller mat och servering.
I vår enfald hade vi gjort ett menyförslag som bestod av sill o potatis, kall soppa, kallskruret och ost.
Stackars er.
Tänk om ni hade behövt stå ut med sådan mat.
Nu blir det flera klasser bättre.
Jag säger inte mer.
Resten får ni se och avnjuta den 14 februari.
Det ryktas att unge Argus setts på Stadshuset i samband med Nobel-middagen.
Och ni som undrar – unge herr Argus hade en farfar som var bror med Arne Argus, legendariskt bandyorakel. Denne började sin 50-åriga tidningsbana som sportjournalist på Smålandstidningen i Eksjö. Karriären avslutades med 14 år som VD för tidningen Östgöta Correspondenten i Linköping. 1964-1970 var han ordförande för Svenska Bandyförbundet. Och under elva år satt han i styrelsen för Sveriges Television.

Nog med folkbildning.

Åter till verkligheten.
Musiken kommer att levereras av ett känt rockgäng från Östergötland.
Och läs noga nu:
Grabbarna är uppväxta i samma kvarter som jag, ett kvarter som bl a avgränsas av Blommelundsgatan och Breda Vägen. Men vi känner inte varandra.
Staden heter Norrköping.
- Äh, var inte taskiga nu. Dom har ett kanonsound trots att dom kommer från Norrköping.

Förlåt att jag inte informerat om hur man kommenterar bloggandet. Det borde jag nog ha gjort innan jag kritiserade er för inaktivitet. Man måste registrera sig uppe i högra hörnet på bloggen (klicka på ”följ den här bloggen”) Sen är det bara att köra – kom igen – krossa mig.

Nu kan ni andas ut några dagar. Jag försvinner ut ur cyber-rymden.
Min kära mor Birgit fyller 85 år och jag åker till Jönköping i morgon bitti. På kvällen ska vi köra en krogrunda, Birgit, min syster Christina och jag.

Vill ni ringa och gratta henne så har hon 036-122556
Men säg inte att jag har sagt nåt…

Fortsättning följer…

2 kommentarer:

  1. Hälsa mor Birgit och gratulera på 85-årsdagen och till svärfar Magnus som fyller 80 år på söndag.
    Det finns ju bra band från Norrköping, och ett tillhör mina favoriter. Men Eldkvarn är kanske inte det band man stuffar till en hel kväll/natt.
    Kör försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Grattis Birgit! Skulle också vilja passa på att tipsa Peter om ett annat intressant ämne - förutom korvar och sprit - att skriva om: mode! Du kanske kan nischa in dig bland alla Blondinbellor som Sumpans egna Snygg-Peter med tips till oss kvinnliga gäster på snygga fest-klänningar. Hälsningar från en snart desperat granne...

    SvaraRadera