lördag 24 januari 2009

Slangen under kontroll

Det har på sina håll antytts stor tveksamhet när det gäller det omtalade slang-inköpet.
Ingen fara. Ni kan vara lugna.
Slangens slutförvaring är löst.
Den har inte varit för kall. Och den har inte varit för varm.
Kylkonserven lever lugnt vidare.
Den sover tryggt i perfekta fem plusgrader

Dricka-leveransen fortlöper enligt plan.
Den är avhämtad av fraktbolaget och beräknas anlända Sverige om 10-20 dagar enligt ett mejl vi mottog i dag.
Det finns alltså några dagars marginal till den 14 februari. Så att vi hinner handla på bolaget om allt skiter sig.

Nu gör jag en liten paus – i sann bloggaranda:
Cindy och jag ska gå uträtta våra – ja, ja, ni vet vad jag menar.

Om ni inte har hajat det än – så är Cindy vår lilla hund.

Eller som Lotta kallade henne häromkvällen:
”Cindy Jansson”

Är det normalt att hundmänniskor blir sådana…?

Fortsättning följer…

1 kommentar:

  1. Halloj -
    sitter här och funderar: behöver man kommentera senast inlagd blogartikel eller den artikel som man egentligen ville kommentera. Borde ju vara det senare men då är man ju inte säker på att ni läser kommentaren...

    Hur som helst, när det gäller drinkar, så är jag lite insnöad på Curacao (ska var en cédille på 2a c't, "kuraså") och även om jag framför allt tycker tequila är en bra kompanjon till Curacao så är jag övertygad om att er spanska vodka kommer funka perfekt. Men man bör hälla på nå't mer och jag föredrar faktiskt apelsinjuice. Den har en bonuseffekt att om man inte får tag i grön curacao (som jag tycker är bäst) så kan man ta blå curacao (den finns på systemet) och ändå få en grön drink.

    Det var allt från Flystahållet - vi är för övrigt kanske inte lika nöjda med Ulvsunda som med Spångafolkan men kan möjligen förstå att ni vill förnya er även när det gäller festlokal...

    /Svågerbrorsan

    SvaraRadera