lördag 24 januari 2009

Hela landet kommer

Ibland är det tungt att vara bloggare. Jag har längtat efter interaktiviteten men det har inte blivit så många kommentarer på Bloggen. Senast var det två kommentarer, båda från Caroline. Jag är inne på att fråga om hon vill kan tänka sig ett litet tvegifte, så kan vi ju sitta här i Duvbo och konversera, Caroline, Lotta och jag).

Nej, skärpning – eller ni kanske inte trodde på att jag skulle fortsätta blogga så här intensivt.

Ska sanningen fram så har jag fått några personliga mejl också. Den gode Öhman blev så glad över att nämnas i bloggen att han på stående fot utlovade en ny god lunch. Man tackar.

Det var inte min mening att vara oförskämd mot er alla som inte hinner vara interaktiva.. Vi är så glada att ni kommer till själva kalaset.

Det blir väldans många gäster.
Dock inte de 200 som vi trodde ett tag.
Ni kommer väl ihåg att det stod något om present till de 200 första som anmälde sig.
Herregud – vad ska vi hitta på?

Flyg, tåg, buss och bilar är bokade. Invasionen utifrån olika landsändar blir mäktig. Det kommer gäster från Malmö (själva envisas dom med att det heter Limhamn – är det där dom gör Karlssons Klister?), Lund, Halmstad, Anderstorp, Klädesholmen, Göteborg, Mullsjö, Skövde, Lerdala, Mariestad, Jönköping, Huskvarna, Gränna, Kumla, Helsingfors (ojdå, det ligger visst i ett annat land), Stallarholmen, Björkö, Huddinge, Åkersberga - nej, nu är det nog bäst att sluta för det här börjar lukta 08-:or).
Mest skriver jag det hör för om någon/några skulle känna för att samåka. Jag kan försöka förmedla kontakt om så önskas (lovar runt men kanske håller tunt)

Vad tycket ni att vi ska ha för välkomstdrink. Äldste systersonen förslog Absolut kurant med coca cola.
- Är du galen, skrek Lotta!
- Nej, vassegoa och kom med förslag. Det är inte helt fel om ni utgår från just nämnda vodka (hur många kommentarer blir det nudå?) Vår spanske leverantör hade några pallar på lager.

I morgon är det söndag. Då ska vi träffa Martin. Han är både kock och servitör. Resten får ni räkna ut själva. Han lär vara en djäkel på att koka potatis.

Fortsättning följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar