torsdag 22 januari 2009

Ska man ta med egen dricka?

Är det Ok med fulsprit och fulöl. Jag har hittat en spansk sajt med billigt vin, öl och sprit.
Det verkar väl OK?
Beställde hem en pall.
Just nu följer jag leveransen med spänning.
Det är precis som när man skickar paket med de stora drakarna.
Det går att följa paketets väg på internet.
Just nu är läget följande:
Hela skiten är packad (kunde varit ett skämt…)
Leveransen väntar just på att hämtas av fraktbolaget.
Räknar kallt med att få in hela laddningen utan tull.
Har någon moraliska invändningar så går det bra att ta med egen sprit.
Det finns risk att jag återkommer i ämnet.
Jag har fått en adress i Spånga där leveransen ska hämtas.
Vad tror ni?

Niomannaorkestern, med det häftiga namnet The Burning Buns with Mrs Baker and The Cookies, fick ställa in europaturnén. Repetionen ikväll rann ut i sanden. Nu får bandet ladda för vår 120-årsfest istället.
Förhandlingar pågår med andra storband. Det ryktas bl a om ett gediget gammalt rockband från mörkaste Småland.

Och vi har flera andra glada nyheter. Festlistan utökas hela tiden. Vi fick just in Pim och Sten Drakenberg från Mullsjö. Det gladde oss mycket. De har varit på långresa och läste posten först häromdagen. Äntligen får jag litet kvalificerad konkurrens på dansgolvet. Hittills har jag bara utmanats av 40-åriga tjejer. Sten är en riktig friskus. Han var med och stängde dansgolvet för fem år sen. Då tror jag att han var runt 75 fyllda.

Mullsjös svar på Fred Astaire och Ginger Rogers gjorde att vi nu är uppe i 164 personer.

- Aj, aj, aj – nu ringde Lotta. Det ska vara 166.

Men var är ni som ännu inte svarat?
Känner nån Tuomas och Birgit, Leif och Ingrid, Nils och Mary-Lou, Lars och Anette, Kattis, Axel och Gunilla, Hans och Barbro och…
Ligg på dom. Det finns plats på dansgolvet för fler.

Har just ätit en härlig lunch på Rissne Gård. Blev bjuden av min käre vän Öhman efter att vi avnjutit ett 1.22/1640-metersjobb på Solvalla. Ibland måste man äta som det anstår en hästägare. det här var första banjobbet efter två månaders förkylning.

Vi fick förresten en förfrågan om presentönskemål häromdagen. Jag funderade en stund och försökte sedan försiktigt med:
- Kan ni inte köpa en av våra hästar?
Vi har flera promising prospects.
En som inte är till salu flyger hem från USA imorgon fredag. Operationstid är bokad till nästnästkommande måndag. Men vänta ni bara tills operationen och den nödvändiga konvalescenstiden är överstökad. Han har redan vunnit på en låg 1.11-tid.

Eller som den numera bortgångne travtränaren uttryckte det hela när den optimistiske hästägaren frågade hur hans pålle mådde?
- Jodå, gipset sitter fint.


Fortsättning följer…

2 kommentarer:

  1. 40...jo jag tackar. Men det som slår mig mest när jag läser dessa underbara prosastycken är de klockslag de läggs upp...nu senast 05:55, tidigare har det varit två och fyra på natten! Om du Peter ska orka dansa hela natten och dessförinnan varit på gym på dagarna så får du nog se till att få lite sömn.

    SvaraRadera
  2. Hm, vilken tidzon är vi i??? Har just kommenterat och min klocka är 18.31!
    Nio timmar bakåt blir väl typ Hollywood, visst är ni glamorösa men det här var väl ändå att ta i;-)

    SvaraRadera