tisdag 13 januari 2009

Ryktet har börjat gå.
Vi är nedringda av agenter som vill proppa på oss än det ena, än det andra bandet.
Men vi börjar närma oss kontraktsskrivningen.
Ett niomannaband med tre dundersnygga doa-tjejer.
Vi har erbjudit dom gratis öl och ”Bullens” pilsner-korv. Tror ni dom nappar eller måste vi salta erbjudandet med en lättgrogg, typ Eau de Vie och sockerdricka.

Från det ena till det andra. Jag har köpt mig en ny smoking-skjorta. Fräck sak från J Lindeberg. Den gamla och jag var inte helt överens om passformen. Antingen var skjortan för liten eller jag för stor…
Förresten, tycker ni att jag har blivit snobbig. Med smoking o sånt där menar jag.
Ni får ju tänka på att min kära hustru har fint adelsblod i ådrorna.
Själv känner jag att jag är på väg att få in en fot i Riddarhuset. Häromdagen fick jag en faktura ställd till: ”Sulky och ADEL ab”…
Den 14 februari kan man frotteras på jämbördig fot med alla nordenankare, palmstiernor, hummerhielmare, drakenbergare och von hofstenare.

Vadslagningen är redan igång. Jag har de senaste två festerna varit först upp på dansgolvet (har aldrig hänt tidigare under 59 år) och dessutom har jag stängt dansgolvet. Formen är färsk – för det var helt nyligen. En 40-årsfest och ett 50-årskalas. ”Falken” från Anderstorp gjorde ett tappert försök att utmana mig. Vem vågar utmana mig den här gången? Tänk på att lokalen kostar 1000 kr extra för varje timme efter klockan 01.00. Är vi 100 man kvar på dansgolvet blir det en tia per näsa. Är vi bara tio stycken kvar kostar det en hundring per skalle osv…Det kan bli dyrt att vara sista man på dansgolvet.

Ska ni vara med i svängarna så gäller det att slipa konditionen. Både Lotta och jag har kört ”vitt” efter nyår men jag har fått dispens till helgen. Jag ska nämligen på Årets Hästsportgala” på Rondo Göteborg.

För att ytterligare vässa formen gjorde jag i måndags mitt livs första besök på ett gym, Nautilus i Hallonbergen. Det var en timme med instruktör och ett tiotal olika maskiner. Jag blev inte ens svett. Förmodligen är det som jag alltid misstänkt: Gym är en aktivitet för ”tunnisar”. Nästa gång dubblar jag vikten på alla maskiner – så får vi se om det händer nåt. Instruktören var ju ung så han kanske var rädd att ”farbrorn” skulle falla ner död…

Det glädjer oss att så många vill komma på festen. Nästan till varje pris. Eller vad säger ni om der här samtalet:
- Vi vill jättegärna komma men jag ska få en ny hjärtklaff en av de närmaste veckorna. Jag vet inte ännu om jag hinner bli utskriven från sjukhuset.
- Så talar en sann fest-entusiast och golfare ( ett optimistiskt släkte som inför varje nytt slag tror att dom är någon annan än dom verkligen är).

Fortsättning följer…

2 kommentarer:

  1. Haha! Här tror jag vi har en herre som blivit biten av bloggormens beroendeframkallande gift.

    Börjar redan se likheter mellan blondinbellas och jubilarernas inlägg. "Idag var jag på gym. Sen tog jag en latte!"

    SvaraRadera
  2. OK Peter, jag utmanar dig i att vara sist på dansgolvet - om jag får dansa med dig. Det kan bli verkligt dyrt för dig!

    SvaraRadera